הגינויים היו מוקדמים: השרפה במשרדי 'בצלם' לא נגרמה מהצתה מכוונת

    בנצי ליזרוביץ | תמונה: מדברים תקשורת No Comments on הגינויים היו מוקדמים: השרפה במשרדי 'בצלם' לא נגרמה מהצתה מכוונת
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות סוערות של חוסר וודאות שנוצלו לגלי הטחת האשמות ולחבטות מילוליות בימין, מתנפצות אלי מציאות.

    בהודעה רשמית שפרסם דובר כבאות והצלה ירושלים נאמר: "מחקירה ראשונית שמבוצעת ע"י צח"מ מכבאות והצלה ירושלים, בחקירת השריפה במשרדי "בצלם". נבדק כיוון בהסתברות גבוהה, כי ככה"נ השריפה החלה בעקבות כשל חשמלי במערכת החשמל במשרדים".

    במשטרה ובכוחות כיבוי האש המשיכו הבוקר לחקור במרץ את השרפה שפרצה הלילה במשרדי ארגון 'בצלם' בירושלים. בארגון הכבאות אמרו הבוקר: "חקירת השרפה בבצלם מורכבת במיוחד בגלל הנזק הקשה שנגרם למקום. ככל הנראה ייקח זמן עד שיתקבלו תוצאות. שעות ואולי גם ימים". אך כאמור, התוצאות דווקא הקדימו לבוא.

    בשיחה שערך הבוקר 'קול חי' עם בכיר בכיבוי והצלה ירושלים, הסביר הלה כי חקירת שרפות היא מקצוע מורכב ומרתק, שבכדי ללמוד ולהתמקצע בו דרושים שנות לימוד רבות. לדבריו, ביכולת החוקרים – בסיום החקירה – להניח אצבע במדויק על גורמי השרפה.

    ובזרה הפוליטית, לא ממתינים לממצאים הרשמיים, וכבר החלה הטחת האשמות בין הקצוות השונים ונציגי הציבור.

    ח"כ אחמד טיבי, שהיה בעבר חבר הנהלת 'בצלם', אמר כי אם יתברר כי השרפה היא הצתה בזדון נגד בצלם הרי אפשר לומר כי "אין הדבר מפתיע לנוכח ההסתה המתמשכת נגד בצלם וארגוני זכויות אדם ע׳י הימין ושתוליו. קיצוני הימין כבר הציתו בעבר את ביה"ס הדו לשוני. מי שהציע לסמן את עמותות השמאל מראה את הדרך למטורפי הימין והדרך מלאה באש ובנזין".

    לדבריו, "בצלם הוא ארגון אמין ואפקטיבי בעל מוניטין בינלאומי ומחויב בסטנדרטים מקצועיים ומוסריים גבוהים".

    ח״כ עאידה תומא-סלימאן מסר בתגובה: ״הצתת משרדי בצלם היא תוצאה ישירה של ההסתה האנטנסיבית של ארגונים קיצוניים כמו אם תרצו כנגד כל מי ששוחה נגד זרם הכיבוש ומי שמנסה לגלות את האמת המכוערת שלו.

    "כנראה ההצתה בכפר דומא הפכה להשראה לקיצונים מטורפים לבצע את פשעיהם ללא כל ענישה. ממשלת ישראל והעומד בראשה, אשר מסית כל שני וחמישי נגד הציבור הערבי ולא מגנה את ההסתה נגד נשיא המדינה וארגונים כמו בצלם, ממשיך בשתיקתו אשר תוביל לאסון ואם לא ישנה את מדיניות ההבלגה על פשעים מסוג זה העתיד יהיה חשוך יותר".

    ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה: "אותם אלו השמחים בשרפת משרדי בצלם, הם אותם אנשים שרוצים להצית ולכלות את הדמוקרטיה הישראלית. כל אדם שהדמוקרטיה הישראלית חשובה לו, בין אם הוא מסכים עם בצלם ובין אם לאו- צריך לגנות מעשה הצתה מכוונת של ארגוני החברה האזרחית. זהו פשע בלתי נסלח נגד הדמוקרטיה".

    תנועת עצמה יהודית בראשות ד"ר מיכאל בן ארי וברוך מרזל קוראת למשטרה לחקור היטב את הצתת משרדי בצלם. עולה באפנו ריח חריף של פרובקציה בניסיון  להסיט  את הדיון הציבורי מהעוולות שעלו ועתידות היו לעלות בתחקיר של עובדה ואולי לא ישודרו בעקבות ההצתה….עיתוי ההצתה מתאים כמו כפפה ליד לאנשי בצלם וכבר ראינו  שהם  או הקרובים אליהם לא  מהססים לעבור על החוק.



    0 תגובות